spawanie bloków silnikaBloki silnikowe
Potłuczone w czasie wypadków, potłuczone przez oderwane korbowody
Obudowy skrzyń biegów
Również przekładnie, uszkodzone w wyniku awarii trybów, potłuczone i popękane
Odlewy żeliwne
Pęknięte obudowy i korpusy maszyn, prasy hydrauliczne, płaty śrub okrętowych, tuleje
... oraz odlewy i elementy z innych materiałów, o których przeczytasz więcej w zakładce Zastosowanie

kontakt@naprawa-metalock.pl
kom. 0 604-593-508

 

Wiktor Balcerak
95-040 Koluszki
ul. Żelazna 3

Pozycjonowanie: virtual development
CERTYFIKAT
metalock

Umiejętności napraw metodą Metalock potwierdza posiadanie międzynarodowego certyfikatu Stowarzyszenia Metalock:

The METALOCK International
Association Ltd Certificate

NAPRAWA BLOKU SILNIKA MARKI VOLVO

Na poniższych zdjęciach widzimy korpus silnika osobowego marki Volvo. Przy korpusie w wyniku silnego uderzenia nastąpiło oderwanie narożnika przylegającego do miski olejowej. Na fotografiach możemy zaobserwować efekt jaki przynosi naprawa.

korpsus przed naprawą

korpsus przed naprawą

po wykonanej naprawie

po wykonanej naprawie

NAPRAWA KORPUSU SILNIKA STOSOWANEGO W CIĄGNIKACH URSUS C 360

Na poniższych zdjęciach został pokazany korpus silnika stosowany w ciągnikach URSUS C 360.
W wyniku oderwania się korbowodu, nastąpiło wybicie dziury w korpusie. Oderwany element nie został dostarczony dlatego też zaistniała konieczność dorobienia nowej wstawki. Tak jak we wcześniejszym przypadku zdjęcia ukazują przebieg naprawy.

korpus silnika po obrobieniu wybitego otworu

korpus silnika po obrobieniu wybitego otworu

korpus silnika po dopasowaniu wstawki

korpus silnika
po dopasowaniu wstawki

korpus po obszyciu wstawki

korpus po obszyciu wstawki

korpus silnika po zakończeniu naprawy

korpus silnika po zakończeniu naprawy

NAPRAWA ZAMROŻONEGO SILNIKA SW 400 PRODUKOWANEGO PRZEZ ANDORIA MOT

Poniższe zdjęcia przedstawiają naprawę zamrożonego silnika SW 400 produkowanego przez zakłady Andoria Mot. W wyniku zamrożenia nastąpiło wysadzenie ściany na magistrali wodnej. Kształt pęknięcia spowodował, że w ramach oszczedności pęknięte kawałki zostały usuniete i wstawiona została nowa wstawka (usunięte elementy można zobaczyć na zdjęciu 1).

Korpus silnika po obrobieniu powstałego otworu

Korpus silnika po obrobieniu powstałego otworu

korpus silnika po zakończeniu naprawy

korpus silnika po zakończeniu naprawy

korpus silnika po zakończeniu naprawy

korpus silnika po zakończeniu naprawy

NAPRAWA SILNIKA LOKOMOTYWY SM42

Na poniższych zdjęciach zprezentowany został proces naprawy potłuczonego silnika lokomotywy SM42. Uszkodzenia powstały w wyniku oderwania się korbowodu, który potłukł obudwę wraz z pokrywą rewizyjną oraz użebrowanie, do którego przykręcana była miska olejowa.

Wykonanie naprawy wiązało się z dorobieniem potłuczonych elementów, odlaniem i obrobieniem pokrywy rewizyjnej, wstawieniem i obszyciem brakujących elementów.

 

SM42_1M

Zdjęcie 1 – Silnik lokomotywy SM42

 

Zdjęcie3 - Uszkodzona obudowa, brak

Zdjęcie3 – Uszkodzona obudowa, brak progu

SM42_2M

Zdjęcie2 – Uszkodzona obudowa, brak progu

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcie 4 - Uszkodzona obudowa

Zdjęcie 4 – Uszkodzona obudowa

 

 

 

Zdjęcie 5 - Ściana po naprawie

Zdjęcie 5 – Ściana po naprawie

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcie6 - Ściana po naprawie

Zdjęcie 6 – Ściana po naprawie

 

 

 

 

Zdjęcie 7 - Próg po naprawie

Zdjęcie 7 – Próg po naprawie

 

 

NAPRAWA ZAMROŻONEGO SILNIKA PERKINS Z KOPARKI JCB

Na poniższych zdjęciach została zaprezentowana naprawa zamrożonego silnika Perkins, wykorzystanego w koparce. Uszkodzenia w postaci pękniętej ściany powstały z powodu nie spuszczenia wody na okres zimowy. Zamarzająca woda spowodowała rozerwanie ściany w dwóch miejscach.

Naprawa bloku wymagała nastawienie przesuniętej ściany i  obszycie pęknięć.

Zdjęcie 1 – Zamrożenie – pęknięta ściana

Zdjęcie 1 – Zamrożenie – pęknięta ściana

Zdjęcie 2 – Zamrożenie – pęknięta ściana

Zdjęcie 2 – Zamrożenie – pęknięta ściana

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcie 3 – Zamrożenie – pęknięta ściana

Zdjęcie 3 – Zamrożenie – pęknięta ściana

Zdjęcie 4 – Zamrożenie – pęknięta ściana

Zdjęcie 4 – Zamrożenie – pęknięta ściana

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcie 5 – Ściana po zakończonej naprawie

Zdjęcie 5 – Ściana po zakończonej naprawie

Perkins_kop6_M

Zdjęcie 6 – Ściana po zakończonej naprawie

 

 

 

NAPRAWA ZAMROŻONEGO SILNIKA SZEŚCIOCYLINROWEGO WYKORZYSTYWANEGO W CIĄGNIKU DEUTZ-FAHR

W wyniku zamrożenia silnika nastąpiło pęknięcie płaszcza wodnego w czterech miejscach. W celu usunięcia wycieku płynu chłodniczego podjęto próbę zaspawania pęknięć, która doprowadziła do zwiększenia liczby pęknięć i pogłębienia się uszkodzenia.

Za każdym razem odradzamy spawanie elementów żeliwnych osobom, które kontaktują się z nami w celu określenia możliwości wykonania naprawy z wykorzystaniem stosowanej przez nas metody. W większości przypadków uszkodzenie podczas spawania pogłębia się a samo spawanie uniemożliwia wykonanie naprawy. Ostatecznie próby spawania doprowadzają użytkowników do konieczności zakupu nowego bloku.

Nie podejmując się spawania, nie doprowadzisz do dyskwalifikacji pękniętego elementu, nie zwiększysz kosztów naprawy (brak konieczności wycinania elementów i wstawiania wstawek).

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z napraw bloku silnika Deutz-Fahr:

pospawane pęknięcie silnika Deutze-Fahr

Zdjęcie 1 – pospawane pęknięcie (silnik Deutze-Fahr)

 

spawanie pęknięcia silnika

Zdjęcie 2 – pospawane pęknięcie (silnik Detz-Fahr)

 

spawanie i szlifowanie ściany

Zdjęcie 3 – spawanie i szlifowanie ściany doprowadziło do tego, że w niektórych miejscach jej grubość wynosiła 2 mm

 

próby naprawy poprzez spawanie

Zdjęcie 4 – nieudane próby naprawy poprzez spawanie

 

próba naprawy przez spawanie

Zdjęcie 5 – nieudane próby naprawy poprzez spawanie

 

kolejna próba naprawy spawaniem

Zdjęcie 6 – nieudane próby naprawy poprzez spawanie

 

wycinanie płaszcza wodnego

Zdjęcie 7 – wycinanie spawanego płaszcza wodnego

 

wstawianie pierwszej wstawki

Zdjęcie 8 – dopasowana i wstawiona pierwsza wstawka

 

obszywanie wstawki

Zdjęcie 9 – dopasowana i wstawiona pierwsza wstawka (obszywanie kolejnej dopasowanej wstawki)

 

obszywanie drugiej wstawki

Zdjęcie 10 – obszywanie drugiej wstawki

 

obszywanie wstawki 2

Zdjęcie 11 – obszywanie drugiej wstawki

 

obie wstawki wstawione

Zdjęcie 12 – zakończony proces wstawiania drugiej wstawki

 

trzecia wstawka

Zdjęcie 13 – przygotowany otwór do wstawienia trzeciej wstawki

 

obszywanie trzeciej wstawki

Zdjęcie 14 – obszywanie trzeciej wstawki

 

proces obszywania zakonczony

Zdjęcie 15 – zakończony proces obszywania trzeciej wstawki

 

trzy wstawki obszyte i wstawione

Zdjęcie 16 – wstawione i obszyte trzy wstawki

 

czwarty element

Zdjęcie 17 – przygotowanie czwartego otworu do wstawienia elementu

 

spawanie brakującego elementu

Zdjęcie 18 – obróbka brakującego elementu

 

obszywanie czwartek wstawki

Zdjęcie 20 – obszywanie czwartej wstawki

 

wstawianie czwartej wstawki

Zdjęcie 21 – zakończony proces wstawiania czwartej wstawki

 

silnik po naprawie

Zdjęcie 22 – silnik po naprawie

NAPRAWA BLOKU SILNIKA LOKOMOTYWY SM31

Na poniższych zdjęciach można zobaczyć proces naprawy bloku silnika w lokomotywie SM31. Uszkodzenie silnika powstało w wyniku wycieku płynu chłodniczego z jednej z głowic bezpośrednio do cylindra. Dolne położenie tłoku spowodowało nagromadzenie dużej ilości płynu w cylindrze. Próba uruchomienia silnika spowodowała uszkodzenie tulei i rozerwanie bloku.

Siła, która spowodował uszkodzenie byłą tak duża, że przed rozpoczęciem naprawy należało dociągnąć oderwany fragment silnika w celu zrealizowana naprawy.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z realizacji naprawy:

 

lokomotywa 31 spawanie

Zdjęcie 1 – Lokomotywa 31

 

 

lokomotywa Sm31

Zdjęcie 2 – lokomotywa SM31

 

wyciek z uszkodzonego silnika

Zdjęcie 3 – Wyciek wody z uszkodzonego silnika

 

pęknięty blok silnika

Zdjęcie 4 – Uszkodzenie silnika

 

silnik naprawa

Zdjęcie 5 – Realizacja naprawy

 

naprawa silnika - dociąganie ściany

Zdjęcie 6 – realizacja naprawy (dociągnięcie ściany)

 

spawanie bloku silnika realizacja

Zdjęcie 7 – realizacja naprawy

 

realizacja naprawy - przebieg pęknięcia

Zdjęcie 8 – realizacja naprawy (przebieg pęknięcia)

 

naprawiony blok silnika

Zdjęcie 9 – uszkodzenie po naprawie

 

uszkodzenie naprawione

Zdjęcie 10 – uszkodzenie po naprawie

Strona główna | Opis metody | Zastosowanie | Realizacje | Kontakt Copyright © www.naprawa-metalock.pl 2004-2013