NAPRAWY SILNIKÓW LOKOMOTYW
NAPRAWA BLOKU SILNIKA LOKOMOTYWY SM31
Na poniższych zdjęciach można zobaczyć proces naprawy bloku silnika w lokomotywie SM31. Uszkodzenie silnika powstało w wyniku wycieku płynu chłodniczego z jednej z głowic bezpośrednio do cylindra. Dolne położenie tłoku spowodowało nagromadzenie dużej ilości płynu w cylindrze. Próba uruchomienia silnika spowodowała uszkodzenie tulei i rozerwanie bloku.
Siła, która spowodował uszkodzenie byłą tak duża, że przed rozpoczęciem naprawy należało dociągnąć oderwany fragment silnika w celu zrealizowana naprawy.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z realizacji naprawy:
NAPRAWA SILNIKA LOKOMOTYWY SM42
Na poniższych zdjęciach zaprezentowany został proces naprawy potłuczonego silnika lokomotywy SM42. Uszkodzenia powstały w wyniku oderwania się korbowodu, który potłukł obudowę wraz z pokrywą rewizyjną oraz użebrowanie, do którego przykręcana była miska olejowa.
Wykonanie naprawy wiązało się z dorobieniem potłuczonych elementów, odlaniem i obrobieniem pokrywy rewizyjnej, wstawieniem i obszyciem brakujących elementów.