Umiejętności napraw metodą Metalock potwierdza posiadanie międzynarodowego certyfikatu Stowarzyszenia Metalock:
Na poniższych zdjęciach widzimy korpus silnika osobowego marki Volvo. Przy korpusie w wyniku silnego uderzenia nastąpiło oderwanie narożnika przylegającego do miski olejowej. Na fotografiach możemy zaobserwować efekt jaki przynosi naprawa.
NAPRAWA KORPUSU SILNIKA STOSOWANEGO W CIĄGNIKACH URSUS C 360
Na poniższych zdjęciach został pokazany korpus silnika stosowany w ciągnikach URSUS C 360.
W wyniku oderwania się korbowodu, nastąpiło wybicie dziury w korpusie. Oderwany element nie został dostarczony dlatego też zaistniała konieczność dorobienia nowej wstawki. Tak jak we wcześniejszym przypadku zdjęcia ukazują przebieg naprawy.
NAPRAWA ZAMROŻONEGO SILNIKA SW 400 PRODUKOWANEGO PRZEZ ANDORIA MOT
Poniższe zdjęcia przedstawiają naprawę zamrożonego silnika SW 400 produkowanego przez zakłady Andoria Mot. W wyniku zamrożenia nastąpiło wysadzenie ściany na magistrali wodnej. Kształt pęknięcia spowodował, że w ramach oszczędności pęknięte kawałki zostały usunięte i wstawiona została nowa wstawka (usunięte elementy można zobaczyć na zdjęciu 1).
NAPRAWA ZAMROŻONEGO SILNIKA PERKINS Z KOPARKI JCB
Na poniższych zdjęciach została zaprezentowana naprawa zamrożonego silnika Perkins, wykorzystanego w koparce. Uszkodzenia w postaci pękniętej ściany powstały z powodu nie spuszczenia wody na okres zimowy. Zamarzająca woda spowodowała rozerwanie ściany w dwóch miejscach.
Naprawa bloku wymagała nastawienie przesuniętej ściany i obszycie pęknięć.
W wyniku zamrożenia silnika nastąpiło pęknięcie płaszcza wodnego w czterech miejscach. W celu usunięcia wycieku płynu chłodniczego podjęto próbę zaspawania pęknięć, która doprowadziła do zwiększenia liczby pęknięć i pogłębienia się uszkodzenia.
Za każdym razem odradzamy spawanie elementów żeliwnych osobom, które kontaktują się z nami w celu określenia możliwości wykonania naprawy z wykorzystaniem stosowanej przez nas metody. W większości przypadków uszkodzenie podczas spawania pogłębia się a samo spawanie uniemożliwia wykonanie naprawy. Ostatecznie próby spawania doprowadzają użytkowników do konieczności zakupu nowego bloku.
Nie podejmując się spawania, nie doprowadzisz do dyskwalifikacji pękniętego elementu, nie zwiększysz kosztów naprawy (brak konieczności wycinania elementów i wstawiania wstawek).
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z napraw bloku silnika Deutz-Fahr:
NAPRAWA BLOKU SILNIKA LOKOMOTYWY SM31
Na poniższych zdjęciach można zobaczyć proces naprawy bloku silnika w lokomotywie SM31. Uszkodzenie silnika powstało w wyniku wycieku płynu chłodniczego z jednej z głowic bezpośrednio do cylindra. Dolne położenie tłoku spowodowało nagromadzenie dużej ilości płynu w cylindrze. Próba uruchomienia silnika spowodowała uszkodzenie tulei i rozerwanie bloku.
Siła, która spowodował uszkodzenie byłą tak duża, że przed rozpoczęciem naprawy należało dociągnąć oderwany fragment silnika w celu zrealizowana naprawy.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z realizacji naprawy:
NAPRAWA ZAMROŻONEGO SILNIKA MWM
Na zdjęciach poniżej można obejrzeć uszkodzony blok silnika oraz efekty po wykonanej naprawie. Naprawiany silnik to MWM zastosowany w ciągniku rolniczym Renault 95 12. W wyniku zamrożenia nastąpiło wysadzenie ściany na zewnątrz. Naprawa wiązała się więc z „naciągnięciem” ściany i likwidacją pęknięcia:
NAPRAWA ZAMROŻONYCH SILNIKÓW URSUS C330
Jednym z kolejnych silników dość popularnych w mniejszych gospodarstwach, które pojawiają się do naprawy są bloki silników stosowane w ciągnikach Ursus C330. Poniżej kilka przykładowych napraw tego typu korpusów.
NAPRAWA ZAMROŻONYCH SILNIKÓW CATERPILLAR
Jednym z kolejnych silników, z którym mieliśmy styczność podczas realizacji napraw jest blok wykorzystywany w ładowarce Caterpillar. Przyczyna uszkodzenia, tak jak w przypadku większości realizowanych naprawa – nie spuszczona woda i zamrożenie bloku silnika.