Silnik Perkinsa – Pęknięty blok silnika
Metalock jest w pełni opatentowany i uznany za najlepszą metodę naprawy pękniętych, wyłamanych oraz rozbitych odlewów żeliwnych, stalowych i aluminiowych. Proces jest czysto mechaniczny i jest z powodzeniem stosowany w szerokim zakresie napraw różnych elementów w wielu branżach przemysłu od ponad 70 lat. W przypadku naszej firmy najczęstszym miejscem oraz najbardziej narażonym na uszkodzenie podzespołem jest pęknięty blok silnika, którego uszkodzenie powstaje poprzez zamrożenie lub też oderwanie korbowodu. Silniki, w których najczęściej powstają uszkodzenia to: silnik leylanda, silnik perkinsa, silnik MAN’a, DAF’a, SCANIA, silnik C330 oraz C360.
Główną przewagą procesu Metalock w porównaniu do napraw metodą spawania i klejenia jest fakt, że nie wprowadza on naprężeń termicznych, nie powoduje deformacji naprawianego elementu i zazwyczaj nie wymaga dalszej obróbki skrawaniem. Czynniki te sprawiają że w przypadku niespodziewanej awarii skracany do minimum jest czas przestoju urządzenia.
NA CZYM POLEGA METODA METALOCK
Naprawa metodą Metalock polega na wbijaniu połączonych ze sobą klinów w uprzednio przygotowane otwory wzdłuż i poprzek pęknięcia. Kliny te wykonane są ze stopów niklu, co powoduje że zachowują wysoką plastyczność, tak że po umieszczeniu ich w otworach, stanowią praktycznie jedność z materiałem z którego wykonany jest naprawiany element.
Kliny wytwarzane są w różnych wymiarach, co pozwala dobrać ich odpowiednią wielkość w stosunku do gabarytów naprawianej części. Użycie klinów o wysokiej wytrzymałości przywraca wysoki stopnień oryginalnej wytrzymałości własnej naprawianego elementu.
Silnik Perkinsa – Naprawa
Silnik Perkinsa to silnik Diesla produkowany w Wielkiej Brytanii, który znajduje zastosowanie przede wszystkim w marynarce i rolnictwie. Wiele firm produkujących ciągniki i maszyny rolnicze wykorzystuje silnik Perkinsa w swoich produktach – jest to między innymi Landini, Claas czy polski Ursus. Naprawa metodą metalock umożliwia naprawę silników Perkinsa.
ZALETY NAPRAWY METODĄ METALOCK
- naprawa może być i zazwyczaj jest wykonywana na miejscu u klienta, co w dużym stopniu skraca czas przestoju naprawianej maszyny
- zostaje zachowany stan oryginalnej powierzchni
- wewnętrzne naprężenia zminimalizowane są do minimum
- naprawa metodą Metalock pozwala uniknąć kosztów wymiany drogich części
- obszar pęknięcia podczas naprawy jest całkowicie zimny, co nie powoduje powstawania nowych naprężeń jak w przypadku stygnięcia materiału po spawaniu
- przywrócenie szczelności naprawionego elementu